'Murica - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu 'Murica - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu

'Murica

Door: Zoe

Blijf op de hoogte en volg Zoë

07 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Op 26 januari zette ik mijn eerste stap op het meest idiote land ter wereld: Amerika. Er is geen betere plek om oppervlakkige Amerikanen te spotten dan Los-Angeles. De stad is het centrum van opgemaakte huppelkutjes en opgepompte leeghoofden, allemaal hersenloos paraderend, wachten om gespot te worden als HET nieuwe talent op het witte doek, HET nieuwe gezicht van een cosmetica merk, of DE nieuwe Freddy Mercury. Ook in het hostel bevond zich een wijd scala aan gelukzoekende, tralentvolle (ahum) tantpasta glimlachen.
Mijn inmiddels goede vriend Chris die ik in Ecuador heb ontmoet werd mijn online tourguide en zende mij gelijk de eerste dag al op een missie om een van zijn vrienden te bezoeken en een toepasselijke groet te brengen. Meestal bestonden zijn berichten uit een goede ijsbreker als 'Chris says, you're a dick and he misses you'. Ryan sprong een gat in de lucht toen ik mijn taak als boodschapper volbracht en nam mij gelijk onder zijn hoede. Nou mag Ryan nou net een eigenaar van een prachtige bar op Sunset boulevard zijn. De nacht eindigde aangeschoten, stoned (coffeeshops in Nederland zijn niets vergeleken bij Californische wiet uit de achtertuin) en op Ryans bank. De volgende dag was het tijd voor een inspirerend wandelingetje langs Hollywood boulevard en een heleboel shoppen. Ik was mijn mini-garderobe flink zat na vier maanden...
Toen brak de dag aan dat ik op bezoek ging bij de Shamrock Social Club.
Shamrock is opgericht door niemand minder dan Mark Mahoney, de pioneer van het tatoeeren (op dit toetsenbord bestaan er geen 'twee puntjes op de E'). Mark is echter min of meer gepensioneerd en slechts een persoon is ooit bij hem in de leer geweest: dr. Woo
Ik heb bijna een half pakje sigaretten op gerookt voordat ik de moed had om binnen te stappen, ik kijk immers al geruime tijd erg op naar deze artiest en ik moest vier maanden van te voren een plekje onder zijn naald reserveren. De zenuwen waren echter nergens voor nodig, dr Woo bleek een uiterst charmante man te zijn die je gelijk helemaal op je gemak stelt.
Vandaag de dag mag ik me de trotse eigenaar noemen van een echte 'Woo'. Mijn laatste paar dagen in LA heb ik de bilspieren aangespannen in Griffith park, vettige burgers gegeten in The Grove en een film gekeken. Toen werd het tijd om te verplaatsten naar San Francisco. Er wordt nu omgeroepen dat er gratis bier is te vinden aan de bar. Verdere details over SanFran komen morgen, want tja ik blijf een Hollander en 'GRATIS IS GOED!'

  • 07 Februari 2014 - 16:52

    Monica:

    of ik dit leuk vind?super leuk… ik begin langzaam jaloers te worden!…..nee hoor schatje, ik geniet heerlijk mee, en vind je super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Zoë

Op mijn profiel kan je stukjes meegenieten van mijn zwerftocht over de wereld.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 22780

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 29 September 2014

Zoë's rondje wereld

Landen bezocht: