'Murica #2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu 'Murica #2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu

'Murica #2

Door: Zoe

Blijf op de hoogte en volg Zoë

07 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik kan me voorstellen dat sommige lezers mijn stukje van gister een stukje controverseel achten. Maar lieve lezers, ik bevind me in San Francisco.
Mag ik jullie er aan herinneren dat waarschijnlijk het grootste deel van mijn lezers van een generatie afkomstig is die deze plek ooit als centrum van jullie waarde beschouwden.
Jullie droomde er waarschijnlijk van om ook met bloemen in het haar en een joint in de mondhoek hier in de straten bijeen te komen met een bord 'bombing for peace is like fucking for virginity'.
Guess what, het enige wat ik hier uitspook is jullie droom verwerkelijken.
Inmiddels zijn er echter al wat jaren verstreken en Scott McKenzie's bloemen zijn met hem het graf in gegaan. Er is weinig over van de ooit zo beroemde hippie cultuur. Wat het wel overleefd heeft is een florerende homo-cultuur. In vrijwel elke Starbucks vind je een hartelijke nicht die je maar al te graag een complimentje geeft over haakleur.
Het hostel waar ik verblijf is ver van een luxe hotel maar het gratis bier biedt een perfecte gelegenheid om nieuwe vrienden te maken en die tennisarm even te strekken met een potje bierpong. Nu kwam het dat ik Tom en Sean ontmoeten uit Australie. Met hun gezelschap met ik de volgende dag naar Alcatraz gegaan. 'The Rock' (niet te vergelijken met die spierbundel van TV) was ooit de bestemming van Amrika's zwaarste criminelen zoals onder andere 'scarface' Al Capone en 'the birdman' Robert Stroud.
Op Alcatraz krijg je een audiotour die je meeneemt terug in de tijd en een kijkje laat nemen in de gevangenis.
Het volgende wat op de planning stond was een een bezoekje aan de Muir woods. 's ochtends werden we opgepikt van het hostel om vervolgens een mooie rit te maken over de golden gate bridge naar dit eeuwen oude bos. In Muir woods vind je de hoogste bomen ter wereld: red woods. Een vervrissende en prachtige wandeling.
Helaas is het weer inmiddels omgeslagen. Ik heb nog een kabeltreintje gepakt naar pier 39 en lombardstreet maar de wind/regen/kou maakt het aantrekkelijker om een filmpje te pakken.
Lekker achteruit gezakt bankhangen met een gartis pannekoek en een kop hete thee, wederom op zijn Hollands.

  • 09 Februari 2014 - 13:18

    Christja:

    Lieve Zoë

    Welkom in San Francisco
    Opa en ik waren er ook, vlak na de aard beving---(wanneer was die ook al weer? De barsten liepen door de straten en huizen, en in een bp. wijk mocht je helemaal niet komen vanwege instorting gevaar.
    Het was er overal dood stil want de toeristen durfden even niet te komen, het lag evenwel echter op onze zakenreis plan route. Ik vond het kabelbaantje gaaf, en de Chinese wijk, verder de zee honden of leeuwen in het water. Ik hoop dat het weer beter wordt want bij San Francisco hoort mooi weer.
    Gister nacht sliep ik in jouw boudoir kamer op de Soendastraat en sliep ik in je kingsize bed. Allemaal héél heerlijk. Mocht je niets missen in Den Haag zo als de kroeg tijgers je berichten, zo'n lekker ruim comfortabel bed zal je niet vaak vinden op reis langs de hostels. Alles staat daar netjes op jou te wachten. Ik was even in Den haag omdat mamma een huid chirurgie moest ondergaan. Er moest een gemeen plekje onder haar oog weg gehaald worden en toen ben ik maar even mee gegaan en daar gebleven toen ze de rest van de dag op de bank lag met ijs op haar gezicht. Natuurlijk had ze wat zorgen over het behoud van de haar schoonheid van haar lieve gezichtje, maar gisteravond zat ze gelukkig wat opgeknapt met Otis en mij naar een spektakel in de Appel te kijken, met een Prada zonnebril op wat haar een zéér sexy look gaf. Bovendien had ze u ook tijd om naar de opening van de winterspelen in Sotsji te kijken. Nu, veel goeds en moois verder op reis toe gewenst. en veel liefs oma Christja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Zoë

Op mijn profiel kan je stukjes meegenieten van mijn zwerftocht over de wereld.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 9773
Totaal aantal bezoekers 22781

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 29 September 2014

Zoë's rondje wereld

Landen bezocht: