Amerikaanse meisjes - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu Amerikaanse meisjes - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu

Amerikaanse meisjes

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg Zoë

28 Oktober 2013 | Argentinië, Mendoza

Dag lieve mensen,
Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste update, vergeef me ik heb het gewoon heel druk met genieten. Mijn laatste dagen in Buenos Aires heb ik voornamelijk met een kater doorgebracht. Om mezelf een beetje rust te gunnen ben ik een dagje Uruguay gaan ontdekken. Uruguay is slechts een uurtje met de boot verwijderd van de haven in Buenos Aires. Ik moet zeggen dat ik zeer verrast ben door dit mistrieuze land. Ik bedoel, bij het woord ´Uruguay`denk je niet aan witte stranden en palmbomen. Niets is minder waar. Het Stadje Colonia is een pitoresk wondertje. In het oude centrum vind je oude ruïnes en vissers die aan de kust rustig een sigaretje roken en naar de zee turen. Loop je wat verder (of je neemt de fiets of een golfcar die je daar kan huren) dan kom je op een uitgestrekt, nagenoeg verlaten strand. Het water van de zee is perfect en een klein strandtentje biedt wat verfrissing als de zon te sterk wordt. Een betere plek om even te relaxen bestaat niet.
Na Uruguay vervolgde ik mijn reis naar Mendoza. Mendoza is de beroemdste wijnstreek uit Argentinië. Ik ontmoette in Mendoza al snel een maatje met wie ik de volgende dag ben gaan wijnproeven. Vanuit het centrum neem je de bus naar Mr. Hugo, een altijd glimlachende oude man die een fietszaakje midden in de wijnvelden heeft opgestart. Vanaf daar vetrek je op zijn Hollands op de fiets richting het grote aanbod aan wijnerijen. Eenmaal daar aangekomen wordt je begroet door een meisje met blauwe tanden die je eerst laat zien hoe de wijn geproduceerd wordt en je vervolgens volgiet met de specialiteit van haar bedrijf. Het geeft een zeer luxueus gevoel om aan je glas fantastische wijn te nippen terwijl je uitkijkt op de besneeuwde bergtopppen van het Andesgebergte. Die nacht ben ik zeer voldaan en een beetje wankelend mijn bed in gekropen.
Na aan dagje brak zijn besloot ik dat het maar eens tijd werd om iets actiefs te gaan doen. In de ochtend ben ik in mijn uppie naar de andere kant van de stad gelopen om vervolgens een berg op te klimmen met fabuleus uitzicht, jammer genoeg heeft het hele avontuur me maarliefst 4,5 uur gekost. Voor iemand die nooit sport is dat even slikken maargoed ik had mezelf hoog ingeschat en een tocht te paard geboekt op diezelfde dag. Laat ik het maar niet hebben over de spierpijn de volgende dag... De tocht was echter adembenemend. Een Gaucho (Argentijnse cowboy) neemt je mee naar de uitgestrekte vlaktes en bergen die Mendoza te bieden heeft. Vervolgens kom je s´avonds aan bij een kleine ranch waar een gigantische BBQ op je wacht een een overvloed aan, hoe kan het ook anders, wijn. Als kers op de taart maakte we een groot kampvuur en kwam er en gitaar te voorschijn. En dat terwijl je uitkijkt op de lichtjes van Mendoza.
Klinkt geweldig toch? Dat was het ook, op 1 klein detail na, de 10 Amerikaanse meisjes die ook meereden. Ik wil niet generaliseren, maar Amerikaanse meisjes zijn de domste schepsels ook gecreërd. Terwijl we kleine kinderen plastic flessen zagen verzamelen op een vuilnisbelt klaagde zij over ´Like euhmm, I had to read a 100 page book in one week, OMG´ en toen we op de hoogste berg een prachtig uitzicht hadden was het onderwerp ´So, like I slept with 2 guys in B.A, whahaha.´
Ik geef toe dat ik thuis ook wel van een vette roddel hou, maar dit slaat alles. Buiten dat was het ´freak´n Amaaaazing´.
Oja de volgende dag met ik voor een tientje naar de hotsprings spa geweest, zijn jullie al jaloers?
Liefs van een heel tevreden Zoë.

  • 29 Oktober 2013 - 03:21

    Monica Mees:

    dag lieverd! In de weken die jij nu gereisd hebt, lijk je al meer mee te maken dan ik in een heel leven... Super! lekker gevarieerd ook! Ik ben erg onder de indruk van hoe jij inmiddels je weg schijnt te vinden naar allerlei hot items in zulke uitgestrekte landen, en er telkens weer van geniet ( en wij dus ook)deze paardenrit lijkt me de welkome hoogst nodige variatie op de nu al heel vaak gereden texel rit... het nest is goed, maar heelal ( de wereld) ruimer!
    Love you! kus, mamma.

  • 30 Oktober 2013 - 09:45

    Rijkhart:

    Dag lieve stoere zus.!
    Wat gaaf heerlijk en jaloersmakend! Heerlijk fantasievollers om je verhalen te lezen! Mooie verslagen schrijf je.... Al eens nagedacht over reiscolumns schrijven als beroep!!!!
    Kus en geniet verder.

    Ps. dat van die Amerikaanse is nog een understatement

  • 30 Oktober 2013 - 16:02

    Pieter:

    Schitterend!

  • 10 November 2013 - 19:40

    Zoë :

    Pieter!
    Wat leuk om te zien dat je mijn verslagen leest! Ik hoop dat je nog vollop hebt kunnen genieten van Argentinië . En lieve broer, dankjewel voor de credit. Genieten doe ik zeker. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Op mijn profiel kan je stukjes meegenieten van mijn zwerftocht over de wereld.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 22882

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 29 September 2014

Zoë's rondje wereld

Landen bezocht: