Watervallen,tijgers en tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu Watervallen,tijgers en tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Zoë Eldik - WaarBenJij.nu

Watervallen,tijgers en tango

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg Zoë

18 Oktober 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Europa kan wat leren van de Zuid-Amerikaanse busmaatschappijen.
De stoelen voelen aan alsof je op wolken zit en je rugleuning kan tot op de schoot van je achterbuurman geklapt worden. Je krijgt zelfs een vliegtuigmaaltje toegschoven! Helemaal fantastisch.
Desalniettemin was ik wel heel blij om uit te stappen in Foz de Iguassu, Brazilië, een klein mistroostig stadje dat grens aan de Iguassi watervallen. Maar zo mistroostig als het stadje was, zo indrukwekkend zijn de watervallen.
Ik durf zo maar te zeggen dat het misschien wel het mooiste is wat tot nu toe op mijn netvlies terrecht is gekomen. Je maakt een wandeling door de jungle terwijl je omringt wordt door kleurrijke vlinders en vogels. Af en toe springt er een aapje van boom naar boom en plotseling stuit je op een gigantische rij watervallen die naar benededen denderd. Ik ben zo verschikkelijk jaloers op degene die deze watervallen voor het eerst heeft ontdekt.
Naa twee dagen in Iguassu was het echter weer tijd om 20 uur op wolkjes te zitten. Volkome zen kwam ik in de Chaos van Buenos Aires terrecht.
Argentinië is rauw. Argentinië is emotie en Argentinië is trots op Maxima.
Op straat lopen provoceerdt ofwel heel veel gefluit ofwel ´Reina Maxima´, geroepen alsof je weer in een voetbal stadion bent. Maar ik hou wel van Argentinië. De volgende dag ben ik met mijn Russiche vriendinntje die Vlaams spreekt naar Tigre gereist. In Tigre vind je een gigantisch deltanetwerk. Openbaar vervoer bestaat dan ook volledig uit boten.
Het is een groot contrast om rustig over een delta te varen en te kijken naar idillisch gelegen huisjes op palen terwijl een paar kilometer verderop de metropol Buenos Aires ligt. Helaas kan ik jullie (nog) geen foto´s laten zien want mijn Iphone ligt tegenwoordig veilig opgeborgen in een kluis. De waarde van een Iphone in Argentinië staat namelijk gelijk aan drie maandsalarissen waardoor het een uiterst populair doelwit is voor dieven.
Na Tigre hebben we ons teruggetrokken in een lokale tangobar.
Onder het genot van een Quilmes kan je daar kijken naar dansende Argentijnen. Ik werd er een beetje verlegen van.. De passie die deze mensen in zich hebben wordt doormiddel van sensuele bewegingen uitgestoten in weer opgenomen. Partners zijn perfect op elkaar afgesteld.
Ik denk dat de tango een goede manier zou zijn om je seksleven weer op te krikken want de geilheid druipt er gewoon vannaf. Ik hou me ondertussen verstandig op de achtergrond.
In de club de volgende dag kwam ik echter niet meer onderuit, ik moest en zou toch even een dansje wagen. Geen tango maar een ongecoördineerde mengelmoes van bewegingen moest mijn passie voorstellen. Toch had het enigzins succes en mocht ik de nacht afluisten met een klein kusje van een Argentijn.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zoë

Op mijn profiel kan je stukjes meegenieten van mijn zwerftocht over de wereld.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 22822

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 29 September 2014

Zoë's rondje wereld

Landen bezocht: